Chat with us, powered by LiveChat

Returnering og fortrydelsesret

Når du handler på Gaverummets webshop har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

Fortrydelsesretten starter den dag, du har modtaget varen. Der tages selvfølgelig højde for helligdage.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, kan du ved en tydelig erklæring via mail give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

 

Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk hjem til dig eller til din arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der regelmæssigt bringer varer ud i dit område,

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

 

 

Varens stand, når du sender den retur

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på.
Med andre ord – Varen kan prøves på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som "brugt", hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun kan få en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Når der er tale om en ren returvare, vil udgiften til returneringen tilfalde dig.

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt ind. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Returvarer sendes til:

Gaverummet

Emilsgave 113
4130 Viby Sj
 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Du kan nemt oprette din egen returlabel ved at benytte Gaverummets egen returportal (GLS). 

For at købe din returlabel fra GLS så kan du klikke her: https://return.shipmondo.com/gaverummet

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamation
Der ydes 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven.

Hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation, hvis din reklamation er berettiget.
Skade på varen som følge af fejlhåndtering fra kundens side er ikke dækket af reklamationsretten.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Gaverummet i rimelig tid efter varens modtagelse. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger i et almindeligt omfang.

Varen sendes til:
Gaverummet
Emilsgave 113
4130 Viby Sj

Du bedes informere os om problemstillingen, så detaljeret som muligt og medsende en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal returneres i forsvarlig emballage.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Klage

Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, hører vi selvfølgelig meget gerne fra dig. Vi vil gøre alt for at have glade kunder.
Hvis du mod forventning ikke får løst dit problem, kan der sendes en klage til:

Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.


Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr